למרות ביטול הגעתו של ח"כ קריב: מהומות פרצו ברחבת הכותל

בנצי לייזרוביץ No Comments on למרות ביטול הגעתו של ח"כ קריב: מהומות פרצו ברחבת הכותל

נשיא המדינה, יצחק הרצוג הצליח לשכנע את ח"כ קריב שלא להגיע לכותל הבוקר, ובעקבות זאת גם חברי הכנסת החרדים ביטלו את הגעתם. למרות זאת, מהומות פרצו בין נשות הפרובוקציה למתפללים והמשטרה נאלצה לפעול להשבת הסדר במקום

צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נשיא המדינה, יצחק הרצוג קיים אמש (חמישי) מגעים עם הח"כ הרפורמי גלעד קריב, ופעל לשכנע אותו שלא להגיע הבוקר (שישי, ר"ח כסלו) לכותל המערבי ולעורר פרובוקציות. בתום השיחות, נענה ח"כ קריב לבקשות הנשיא והחליט שלא להגיע לכותל הבוקר. בעקבות זאת הודיעו גם חברי הכנסת החרדים שהם יבטלו גם הם את הגעתם המתוכננת למקום כדי למחות על חילול המקום הקדוש.

עם זאת, תפילת ראש חודש בהשתתפותם של המונים התקיימה הבוקר כמתוכנן, במטרה למנוע את כניסת הנשים הרפורמיות לרחבת הכותל. בשל כך פרצו מהומות בין המתפללים לנשים הרפורמיות. המשטרה פעלה להשבת הסדר במקום.

בקרן למורשת הכותל מסרו: "בשעה האחרונה הגיעו לרחבת הכותל המערבי מאות רבות של אורתודוקסים ואורתודוקסיות ועשרות מקבוצת נשות הכותל כשהם מתעמתים אחד מול השני.

קבוצת נשות הכותל פעלה לכל אורך הדרך בניגוד להחלטות היועץ המשפטי לממשלה והחלטת בית המשפט, ולמרות שהחוק אוסר על קיום הפגנות ומחאות ברחבת הכותל המערבי, פעלו בניגוד לתקנות וניסו להכניס מעילי ספרי תורה ושילוט מחאה. בנוסף, אותר ניסיון להכנסת ספר תורה בניגוד לנהלי המקום.

משטרת ישראל ואנשי הקרן למורשת הכותל המערבי קראו לצדדים להימנע מאלימות ומחילול הקודש. מנהל התפעול של הקרן למורשת הכותל המערבי מר עדן שמעון אף ניגש אינספור פעמים בבקשות רבות חוזרות ונשנות להימנע מפרובוקציה מיותרת והלהטת הציבור המוחה כנגדן, אך לא עלה בידו".

רב הכותל המערבי הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א ומנכ"ל הקרן למורשת הכותל המערבי מרדכי (סולי) אליאב הביעו את תודתם לנשיא המדינה מר יצחק הרצוג על "מאמציו לאורך שבוע ימים למנוע את הגעתו של חבר הכנסת קריב לרחבת הכותל המערבי תוך ניצול חסינותו והבעת מחאה ובעקבותיו החכ"ים האחרים שהיו אמורים למחות כנגדו. בכך, נמנעה אלימות גדולה יותר. נמשיך לעשות הכותל כדי שהכותל המערבי לא יהפוך לשדה קרב ולשמור עליו כמקום קדוש ומאחד".

מנכ"ל מרכז ליב"ה, אורן הניג מסר בתגובה למהומות הבוקר: "האלפים שהגיעו הבוקר לכותל המערבי, חרדים, דתיים, מסורתיים וחילונים, עשו זאת כי הם אינם יכולים לשתוק יותר כנגד הרצון הבזוי של התנועות הרפורמיות והקונסרבטיביות לחלל את קדושת הכותל המערבי. חבל שהממשלה עסוקה בלשמור את הכותל כאזור סטרילי לפרובוקציות. נמשיך להיאבק ואף לנצח".

אמש, בתום שיחותיו של הנשיא הרצוג עם ח"כ קריב נמסר מבית הנשיא: "נשיא המדינה יצחק הרצוג פנה הערב (חמישי) לחברי הכנסת גלעד קריב ואלון טל וביקש מהם שלא להגיע לתפילה בכותל במטרה למנוע התגוששות ושנאת חינם מיותרת בין נבחרי ציבור מול שריד מקדשנו.

הנשיא הודיע לח״כ קריב כי הנחה במקביל את מנכ״ל בית הנשיא אייל שויקי לפתוח בשבוע הבא בשיחות עם כל הגורמים הנוגעים בנושא התפילה ברחבת הכותל במטרה לשמוע את עמדותיהם ולנסות ולאתר פתרונות אפשריים למשבר. מתוך כבוד לפניית הנשיא חברי הכנסת קריב וטל נענו לפנייה והנשיא הודה להם על כך".

נשיא המדינה יצחק הרצוג מסר: "האפשרות שנבחרי ציבור יתעמתו ברחבה של שריד בית המקדש, המקום הקדוש ביותר ליהדות והמקום שאליו נשואות עיני כל היהודים בעולם מעוררת אצלי חלחלה עמוקה, במיוחד כשאנו זוכרים כיצד הסתיים העימות במקום זה לפני כאלפיים שנה. שונאי ישראל רק מייחלים לתמונות מסוג זה ואני קורא לכולם לנהוג באיפוק ובכבוד הדדי בתקווה למצוא נתיבות שלום בעמינו".

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני מסר אמש: "היות וגלעד קריב השתמש בחסינותו לפגוע בסטטוס קוו הקיים בכותל המערבי, ומאחר והוא הודיע שהוא לא מגיע מחר, התייתרה ההגעה שלנו בראש חודש זה. נמשיך לשמור גם פיזית על קדושתו של הכותל המערבי".

יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי הגיב: "אני מודה לנשיא המדינה יצחק הרצוג שנרתם למאמץ לשמור על קדושת הכותל המערבי – שריד בית מקדשנו. ערב ראש חודש כסליו שבו העם היהודי מציין את הנצחון האור על החושך, תנועת ש"ס תמשיך להיאבק בכל כוחה כנגד אלו הרוצים לחלל את קדושת הכותל, ולפגוע בזהות היהודית של המדינה".



0 תגובות